פלפלים ממולאים - אבל בטעמי אשכנז
- Atzmon Kosovsky
- May 7
- 3 min read
Updated: May 9
המתכון הזה מושרה המתכון של חן במטבח, אבל בטעמי פפריקה מלח פלפל בלבד, בלי טעמי המזרח הנפלאים. דרישת האישה!
לא לוקח הרבה זמן להכין, אבל לוקח זמן וסבלנות להתבשל, לתפוס טעמים ונימוחות.
המתכון כאן מותאם למילוי 10 עד 14 פלפלים (תלוי בגודל כמובן). יש כאן הכנה של רוטב, הכנה של מילוי והרכבת המוצר. מי שבקי בהילכות הממולאים, יכול להגדיל התמונה ולהדפיסה כמתכון עזר למומחה. ניתן להדפיס את הפוסט בשלמותו גם כן. תקראו את המתכון עד סופו, יתכן מאוד שתוכלו ליעל את העבודה אם תבינו המתכון כולו.

לעבודה!
בוחרים סוטאג' מתאים (די גדול, הכי גדול שיש לכם) משמנים ומטגנים את הבצל. הבצל ישמש אותנו גם לרוטב וגם למילוי. בזמן הטיגון אפשר להמשיך בהכנות, אך יש להשגיח שהבצל לא ישרף. אם הבצל מוכן קודם שהגעתם לשלב הבא, סגרו את האש!
מכינים את הפלפלים:
מסירים את הראש עם הגיבעול (יש שמחזירים אותו ככתר לפלפל הממולא - אני לא), לא משליכים את "הבשר" של הפלפל שמסביב לגיבעול, קוצציםאותו דק, והוא יכנס בשמחה לרוטב.
מנקים את תוכן הפלפל (בעדינות! שלא לפצוע את גוף הפלפל).
פטנט! - מחוררים 3 עד 4 חורים בתחתית הפלפל, בעזרת שיפוד עץ עגול. זה יאפשר לרוטב לחדור טוב יותר גם מהחלק התחתון של גוף הפלפל.
מכינים את הרוטב:
בסוטאג' בו טיגנו את הבצל, נכין גם את הרוטב. יש להפריש כשני שליש מהבצל המטוגן לטובת המילוי, ולכן להוציא ולהניח בכלי עד שנשתמש בו.
רוב השמן של טיגון הבצל, ישמש אותנו לרוטב. אם אתם אוהבים "מרפק גבוה" הוסיפו מעט שמן. לא רצוי להרבות בשמן!
בכלי עם הבצל, שעכשיו אמורה להיות תחתיו להבה, יש להוסיף את מיני העגבניות כולם ולערבב היטב. זה הזמן להוסיף את גזרי הפלפל ששמרנו כאשר קיפדנו ראשו.
להוסיף את התבלינים: פפריקה מתוקה, מלח, פלפל שחור, סוכר, וקמצוץ צ'ילי גרוס.
תבלון הוא מימד מאוד אישי בבישול. יש לתבלן על פי טעמכם. ניתן להוסיף או להסיר תבלינים כמנהג האמא שלכם. אך חובה שלרוטב יהיה טעם וריח!
אם הרוטב סמיך מדי, ניתן בשלב זה להוסיף מים. בכול מקרה נוסיף מים בהמשך. אם הוספתם מים, זה הזמן לטעום ולתקן טעמים.
ערבבו ועוד ערבבו ואפילו עוד ערבבו, הביאו לרתיחה, ואז ניתן להקטין את האש, שיבעבע וימתין לפלפלים בנחת.
מכינים את הבשר:
המילוי דורש חצי קילו בשר טחון. אני משתמש בבשר שהוכן לרוטב בולונוז. הוא מוכן מתובלן וניתן לשימוש באופן מיידי להכנת המילוי (חפשו כאן מתכון לרוטב הבולונז שלי)
אם אין רוטב שכזה יש להכין: בסיר נפרד, מעט מאוד שמן, להניח לערבב ולהשחים חצי ק"ג של בשר בקר טחון. אני משתמש בצוואר או צלעות ללא עצם). מטגנים עד שמאבד האדמומיות והנה הוא מוכן להכנת המילוי.
מכינים את המילוי:
בקערה נפרדת מוסיפים ומערבבים:
את האורז החצי מבושל, את הבצל המטוגן שהמתין בצד, את העגבניות שקצוצות דק, את הבשר, ואת התבלינים. לערבב הכול טוב, לתקן תיבלונים והלאה להרכבת התבשיל.
להרכבה ובישול:
הרוטב בסוטאג' מבעבע בנעימות. ממלאים כול פלפל בתערובת המילוי, לא עד הקצה. להשאיר מקום לאורז שיקלוט נוזלים. אחד אחד להניח את הפלפלים גאים וזקופים בסוטאז'. להוסיף מים חמים כך שיגיעו מעט נמוך מגובה הפלפלים. זה זמו טוב לתקן שוב טעמים.
להביא לרתיחה. רתח? להעביר לאש קטנה, שיבעבע בנחת לפחות שעתיים.
אם לא מעבירים לתנור, להניח על האש שישלים 3 שעות בישול.
אם מעבירים לתנור, אז 180 מעלות למשך שעה (לא טורבו). מחפשים מראה שרוף אוריגינל? אז 10 דקות אחרונות על מצב גריל וללא מכסה.

טיפים והערות
כאן אפשר לרשום מיני טיפים, כמו הגדלת כמויות. למה צריך לשים לב. מה ניתן להחליף במה. מה אפשר להוסיף בלי שיזיק. הערות שלכם




Comments